Een medewerkster laat twee bewoners de app zien.
1 mei 2018
Een medewerkster laat twee bewoners de app zien.

Duidelijke bewonerscommunicatie als stevig fundament

Laten we er niet omheen draaien: huurders zitten niet altijd te wachten op werklui over de vloer - zelfs niet als ze van Kusters zijn. Een ingrijpende renovatie levert even wat overlast op. Gelukkig kunnen we de pijn wel verzachten, door duidelijk en tijdig te communiceren naar de bewoner.

Hoe doen we dat?

Dit doen we op een manier die past bij onze moderne visie. Bewoners kunnen gemakkelijk een app downloaden, of inloggen op hun pc of tablet. Daarmee zien ze, in een makkelijk te begrijpen schema, welke werkzaamheden er per dag worden uitgevoerd, en krijgen ze inzicht in het gehele (ver)bouwtraject. Met de afsprakenmodule plannen bewoners eenvoudig een tijdstip voor het inmeten, de opnames of de uitvoering.

 

Geen verrassingen

Via de app – of op de afgeschermde site – zien bewoners in één oogopslag welke medewerkers er bij het project betrokken zijn. Zo weten ze wie ze aan de deur kunnen verwachten. Zijn er tussentijds vragen? Dan kunnen ze die via de chatmodule stellen. Bewoners (en andere betrokkenen) kunnen feedback over het project geven via de enquêtemodule. Zo kunnen we eventueel tussentijds bijsturen, in plaats van achteraf concluderen dat we de bewoner van huisnummer 58 een groot plezier hadden kunnen doen door het iets anders aan te pakken.

 

Als het gaat om werkzaamheden aan een seniorencomplex, kunnen we het ons ook voorstellen dat niet alle bewoners even handig zijn met een app. Geen probleem: dan informeren we hen gewoon met een brief met daaronder een telefoonnummer voor vragen. Of we gaan een keertje extra langs voor een persoonlijke uitleg. Gebruik van nieuwe technologie juichen we toe, maar alleen als het werkelijk iets bijdraagt. Dat bekijken we per geval.

 

KLAAR VOOR DE AVG-WETGEVING

Net als bouwen op maat, streven we ook naar maatwerk als het om communicatie gaat. Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk, veilig en – erg belangrijk – helemaal klaar voor de nieuwe AVG-wetgeving die op 25 mei ingaat. 

 

Duidelijkheid, openheid en tevredenheid als stevig fundament. Dat bouwt een stuk lekkerder.

 


Delen